Week 2 in Beijing!

20 september 2015 - Beijing, China

De eerste week zit er al weer op in Beijing. Ik heb het super naar mijn zin hier. We hebben het erg gezellig met elkaar. We eten hier vaak voor onder de 5 euro avond eten, dus dat is allemaal prima te doen! Wat opvalt is dat veel kinderen (de wat armere) geen luiers dragen en soms op straat plassen en poepen. Daarnaast rochelen mensen heel erg veel op straat, zelfs als ik in mijn bed lig hoor ik het. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het steeds meer begin te begrijpen. Ik krijg namelijk door het eten en de smog ook veel meer slijm in mijn keel.

IMG_5406

Deze week hebben we bijna elke dag van 8:00 t/m 17:00 les en dat valt soms niet mee. Ik lig dan ook bijna elke dag wel even te slapen in de klas. Ik probeer wel echt mijn ogen open te houden, maar dat is soms bijna niet te doen. Ook deze week hebben we weer een local discovering tour met de docent gedaan. We zijn naar Hou Hai geweest waar een mooie rivier door heen gaat. Daar hebben we met elkaar in een elektrisch bootje gevaren. In de rivier zwemmen veel oudere mannen. We hebben hier ook gezellig met elkaar op een dakterras gezeten, waar we uitzicht hadden op de hectische straat.

IMG_5473

Donderdag avond zijn we naar de Night Market geweest. Op deze markt wordt veel eten verkocht. Er worden typische Chinese gerechten verkocht, maar ook gefrituurde insecten. Ik had het van te voren niet verwacht van mezelf, maar ik heb ook een aantal dingen geprobeerd. Zo heb ik een kleine schorpioen gegeten, een krekel, een zeepaardje, een stukje slang en een stukje vogelspin. De smaak was niet verkeerd en het is volgens mij ook nog best gezond, maar ik zal het niet nog eens proberen.

IMG_5559

Zaterdag zijn we naar de Chinese muur geweest. De lucht was helemaal blauw, de perfecte dag dus! Na een reis van ongeveer 1,5 moesten we nog een stukje met de auto. We werden aangesproken door een man die een ‘’mini bus’’ had. Na wat onderhandelingen zijn we met hem mee gegaan, maar deze man had geen mini bus. Het was een normale personenauto. Dus er was maar één optie. Dan maar met z’n vieren op de achterbank. Ik heb op de schoot van drie andere meiden gelegen voor zo’n 20 minuten. Eenmaal bij de muur aangekomen hebben wij een ticket voor de kabelbaan en de roddelbaan gekocht. De toch naar boven was niet zo super lang, maar wel erg mooi! Boven op de muur heb ik erg genoten, het uitzicht was super mooi! En alleen het idee al dat je op The Great Wall Of China staat is natuurlijk al geweldig! De terugweg met de roddelbaan was ook erg leuk, maar niet heel erg veilig. Een van ons is uit de bocht gevolgen, omdat ze te snel ging. (En niet afremde waar dat wel aangegeven stond).

Zondag zijn we naar het Zomerpaleis geweest. Deze dag was een stuk minder mooi dan zaterdag. Er hing veel meer smog in de lucht en dat merk je ook meteen. De foto’s worden daardoor ook een stuk minder mooi. Ondanks de lucht was het zomerpaleis erg mooi. Het is gigantisch groot en erg indrukwekkend. Om bij de tempels te komen moesten we best wel steile trappen op. En het gekke daarvan is dat een hele hoop oude mensen dat ook gewoon doen. Dat zie ik heel veel oudere Nederlandse mensen niet meer doen. Petje af voor de oudere mensen hier in China! IMG_5703IMG_5726