Hongkong & Macau

4 september 2015 - Hongkong International Airport, China

Het avontuur is begonnen. Toen we met het vliegtuig in Hong Kong waren geland, kwamen we er naar een tijd achter dat onze koffer nog bij de overstap in Beijing stond. ''Dat is pech, koffer weg.'' Na veel gedoe zijn we maar naar het hostel gegaan met onze handbagage. Eenmaal aangekomen bij het hostel, zag het er toch allemaal een beetje anders uit dan verwacht. Het hostel zat met zo'n 30 andere hostels in één gebouw. Op de begane grond was een soort van winkel centrum, met allemaal buitenlandse mannen die opdringerig spullen wilde verkopen. Niet het beste hostel, maar wel een goedkoopste en op een prima plek. De volgende dag waren we vooral bezig met het regelen van de koffers, want die waren namelijk weer terecht. Toen we onze koffers gingen ophalen, bleek de koffer van één persoon nog te missen.(Die heeft hem uiteindelijk wel nog gekregen) De volgende dagen zijn we naar de Big Buddha gegaan met een kabelbaan wat super gaaf was. En naar Ten Thousand buddhas, wat jullie misschien wel herkennen als jullie ''Wie is de Mol?'' gevolgd hebben. Na een aardige klim en heel veel Buddha's verder waren we op de top. Waar onder andere een mooi klooster stond. In dat klooster stonden héél héél veel Buddha beeldjes in de muur. Toen ik even rond liep zag ik zelfs nog wilde apen in de boom! Wat was dat een toffe ervaring zeg! Daarnaast zijn we nog naar de Victoria Peak geweest waar je een super mooi uitzicht hebt over Hong Kong in het donker! De laatste dag in Hong Kong zijn we naar Macau geweest. Dit is een Portugees eiland, waar veel Chinezen naar toe gaan om te gokken. (Gokken is in China namelijk verboden). Macau lijkt wel een de stad van de toekomst! Veel mooie gebouwen en heel veel casino’s. Zelf heb ik ook nog even gegokt en 25 euro winst gemaakt! De terug weg met de boot was een beetje een drama, want we moesten 3 uur wachten. Maar het was het allemaal een soort van waard!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    10 september 2015
    Super ervaringen voor jou.
    Geniet er maar van
  2. Suzanne:
    11 september 2015
    Hallo lief zusje,

Leuk dat je een verhaal geschreven hebt. Geniet maar heerlijk van de ervaring. Hier in Nederland is alles hetzelfde gebleven. Door de foto's die je toestuurt voel ik wel jaloezie opkomen. Wat zou ik dat alles ook graag zien zeg. Ongelooflijk gaaf allemaal, wat heerlijk dat je daar mag zijn en mag genieten. Trots op jou dat je deze beslissing genomen hebt. Geniet maar heerlijk en hou ons op de hoogte. Zeker met Wie is de Mol foto's.

Hou van jou, tot China en weer terug en weer tot China en weer terug..
  3. Henk Pr.:
    22 september 2015
    Leuk hoor, Jennifer, om je verslag te lezen. Waar blijven je volgende verhalen? Zeker geen tijd met al die leuken en mooie dingen .
    Veel plezier, ik blijf je kijken naar een update .

Groetjes.