Inner Mongolia

5 oktober 2015

IMG_5875Er is één week per jaar dat iedereen vakantie krijgt en die week wordt ‘’The Golden Week’’ genoemd. Tijdens deze week is het erg druk in Beijing, maar ook in andere grote steden zoals Shanghai en Xian. Dus om deze drukte te vermijden heb ik samen met mijn kamergenoot geregeld dat we naar Inner Mongolia konden. Uiteindelijk zijn er 29 mensen van de dorm meegegaan.

De eerste dag vertrokken we om 4:00 om met de bus naar Hohhot te gaan. Dat is de hoofdstad van Inner Mongolia. Na een busrit van ongeveer 10

uur, waren we eindelijk in Hohhot aangekomen. We hebben daar toen een museum bezocht en zijn naar een soort fabriek geweest. Deze eerste dag hadden ze wat mij betreft wel kunnen overslaan. Gelukkig klonk de rest van de reis wel als muziek in de oren. Die avond zijn we nog wel uit geweest in Hohhot wat echt lachwekkend was. Als eerste kwamen we in een Rock café, waar live muziek werd gespeeld. De rest vond het niet zo leuk daar, dus we zijn na één drankje weer weg gegaan. Toen kwamen we in een club die ‘’King’’ heten. Eenmaal binnen viel ons op dat de mannen van de groep meer welkom geheten werden dan de vrouwen. En sommige vrouwen zagen er verdacht mannelijk uit… Wat bleek nou, we waren in een travestieten club beland. De helft van de groep is toen meteen weggegaan, maar ik was wel met wat andere gebleven. Er waren allemaal mensen die optraden en we hebben ons zeker vermaakt! Tot slot zijn we nog naar een bar geweest waar ze Sisha’s hadden. We hebben het niet te laat gemaakt wat we wilde de volgende dag wel fit zijn.

Horse riding 2

De tweede dag zijn we naar The Grasslands geweest. Daar hebben we paard gereden, buggy gereden en boog geschoten. Het paard rijden vond ik echt geweldig! Als het paard een drafje had was het niet zo heel chill, maar als hij eenmaal in galop ging was het echt heel erg leuk! Ik had een erg groot paard die elke keer bij de top groep wilde lopen. Na het paard rijden mochten we nog

IMG_5863

in buggy’s rijden. Alleen mochten we maar één rondje met twee personen, dus moesten we op de helft van het rondje wisselen. Daarna hebben we nog boog geschoten, alleen mochten we allemaal maar vijf pijlen gebruiken. Na het avond eten (wat 4 dagen lang, 3 keer per dag hetzelfde was...) was er een soort kampvuur waar we gezellig met Mongolen gedanst hebben onder een mooie sterren hemel. Die nacht sliepen we in een Yurt zonder verwarming. Zelfs met twee truien en handschoenen aan had ik het nog koud..

De derde dag zijn we s’ ochtends eerst naar een tempel geweest en daarna meteen door naar KuBuQi Dessert.Met een kabelbaan die 40 minuten duurde zijn we in de woestijn aangekomen. Daar hebben we kameel gereden, wat erg leuk was, maar wel zielig voor de kamelen. Alle kamelen hadden een stokje door hun neus met een touw er aan, Zodat ze allemaal achter elkaar bleven lopen.

Kameel 2Kameel 3

Daarna konden we achterop een Quat zitten, ze reden over hele steile heuvels en je vloog echt de lucht in. Toen we dat weer overleefd hadden zijn in een grote wagen gegaan die ook over allemaal heuvels ging waardoor je weer de lucht in vloog. Het was allebei erg leuk, maar volgens mij had ik wel wat blauwe plekken op mijn kont daarna. Tot slot zijn we met een soort van slee van een hoge/steile zand berg afgegaan. ‘’It was a good day!’’

De laatste dag zijn we naar Datong Yungang Buddhist caves geweest. Dit was een indrukwekkend plaats waar grote boeddha’s in grotten staan. Daarna zijn we naar the hanging temple geweest. Dat is een tempel die tussen rotsen hangt. Eenmaal daar aangekomen bleek dat er een paar dagen geleden stenen waren gevallen en niemand meer naar binnen mocht. Gelukkig konden we het van een afstandje nog wel zien. Het waren vier hele leuke dagen!​Buddha 2IMG_6048

1. Mama:
    8 oktober 2015
    Super dat je het zo leuk heb gehad !
  2. Yvonne:
    9 oktober 2015
    Hé Jen, helemaal te gek om je verhalen te lezen. Ik kijk weer uit naar de volgende! Super wat je daar allemaal doet. Pas goed op je zelf! En geniet ervan! Veel liefs Yvonne
  3. Suzanne:
    9 oktober 2015