Week 3 & 4 in Beijing!

1 oktober 2015 - Beijing, China

Wat gaat de tijd toch snel hier. ‘’Time flies when you're having fun!’’ Deze week hebben we weer een tour gedaan met de klas. Deze keer zijn we naar de Temple of Heaven geweest. Het leuke van de Temple of Heaven is dat er ook een park is waar s’ochtends veel ouderen mensen alerlei activiteiten doen. Zo sporten ze,

IMG_5762

dansen ze en maken ze muziek. Ik vind het echt geweldig om te zien hoe actief de ouderen hier in China zijn. Zo zie je iemand van ongeveer 60 jaar een paar sit ups doen in het park. Maar het dansen is ook erg leuk, we hebben met de klas zelfs nog even mee gedanst. De meeste mensen zijn erg vriendelijk tegen ons. Wat mij helemaal verbaasde was dat er een soort marriage plaats was. Waar ouders met advertenties van hun kinderen zaten. Soort van match making in China! Daarnaast was de Temple of Heaven ook erg mooi. Er waren veel koppels die daar hun trouwfoto’s aan het maken waren.IMG_5775

In het weekend ben ik naar de diertuin geweest. Hier in Beijing hebben ze namelijk in de dierentuin ook reuze Panda’s. De dierentuin zag er opzich best prima uit, maar sommige dieren hadden echt hele kleine hokken. Zo zaten er 4 wolven samen in een klein hok. En kloppen er allemaal mensen om te ramen. Bij de apen lag er vuilnis in het hok, waar ze mee speelde. En veel hokken zagen er gewoon

IMG_5806echt heel erg vies uit.

Die week daarna hadden we geen tour met de klas maar een workshop. Er kwam speciaal iemand om ons Tai Chi te leren. Tai Chi is een Chinese vechtsport die bestaan uit langzame bewegingen, maar ook uit explosieve momenten. Veel ouderen mensen beoefenen deze sport voor hun gezondheid. We hebben dit met z’n alle in de klas gedaan en ik kan je vertellen dat het soms best moeilijk is. Het is namelijk erg belangrijk dat je houding goed is en dat de beweging soepel gaat. Ondanks dat het af en toe lastig was, was het wel een erg leuke les!

Tai chi 5