Week 1 in Beijing!

13 september 2015 - Beijing, China

Zaterdag 5 september ben ik samen met de groep uit Hong Kong aangekomen in Beijing. De meeste van ons zitten met elkaar op de kamer. Mijn kamergenoot is Hester. Nadat we onze spullen uitgepakt hadden, zijn we met z’n alle uit geweest. Het uitgaan is echt heel erg anders dan in Nederland. De clubs zijn groot en hebben vaak entertainment. Bijvoorbeeld danseressen die met een koord uit het plafond komen, zangeressen en andere dansacts. Als je westers bent mag je gratis naar binnen. (Moet je wel op de gastenlijst staan). Binnen staan veel V.I.P tafels waar wij vaak ook aan mogen zitten en waar we dan ook gratis drank krijgen. De drank is een soort van ‘’namaak’’ drank en dus minder goed dan bijvoorbeeld in Nederland.

Die maandag had ik mijn eerste schooldag. We moesten al om 8:00 beginnen en hadden die dag al meteen drie Chinese taal lessen. De lessen waren erg leuk, maar het werd wel snel duidelijk dat Chinees een erg moeilijke taal is. De uitspraak is vooral erg lastig. Die avond hadden we een welkom dinner met iedereen van de minor. In China is het gebruikelijk om eten met elkaar te delen. Daarom zaten we ook met z’n alle aan een grote ronde tafel met een draaiende glazenplaat er op. We hebben toen lekker traditionele Chinese gerechten gegeten. En nee er zat geen babi pangpang en Fu yong Hai bij ;).

Die donderdag hebben we samen met een docent nog een Local discovering tour gedaan. We zijn toen naar een belangrijke handelsstraat gegaan. S’ avonds zijn we weer uit geweest en vrijdag avond ook weer. Zaterdag avond zijn we met een grote groep Nederlanders naar een karaokebar geweest,  dat is heel erg populair in China. Je hebt allemaal aparte kamers die je daarvoor kun afhuren. Zondag zijn we naar de verboden stad geweest. Dat was erg indrukwekkend en groter dan verwacht. IMG_5239

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl